Advertisement

Komentarz Branżowy

  • „Mam nadzieję, że nasi konsumenci będą kojarzyć 2023 rok z płatkami Nestlé KitKat. Wraz z całym zespołem Cereal Partners Poland Toruń-Pacific jesteśmy bardzo dumni z tej nowości o smaku legendarnego batonika w mlecznej czekoladzie. Płatki KitKat zostały przyjęte przez konsumentów wręcz entuzjastycznie, co potwierdzają wyniki sprzedaży. Produkujemy je w Polsce, w naszym... Czytaj więcej »

  • „Rok 2023 był dla naszej firmy intensywny, pracowity, ale i bardzo owocny. Przeprowadziliśmy się do nowo wybudowanej siedziby i finalizujemy nowe innowacyjne projekty, które będą niebawem wdrażane do produkcji. Mimo niełatwej i czasami skomplikowanej sytuacji logistycznej, z jaką przyszło nam się zmierzyć podczas przeprowadzki, udało nam się zachować ciągłość w łańcuchu... Czytaj więcej »

  • Firma Profi podsumowała 2023 rok

    Wtorek, 23 stycznia 2024

    „Miniony rok, choć pełen wyzwań, okazał się dla naszej marki zup gotowych JemyJemy bardzo pomyślny. Umocniliśmy się na pozycji lidera kategorii zup ambientowych, którą zajmujemy od lat, ze wzrostem rocznej sprzedaży wolumenowej na poziomie 29% (MAT październik wg NielsenIQ)." - mówi Karina Noculak, Marketing Manager, Profi. Czytaj więcej »

  • „Sytuacja rynkowa w 2023 roku była niestabilna. Branża spożywcza nadal stoi przed dużymi wyzwaniami związanymi ze wzrostem kosztów, wysoką inflacją, wzrostem cen produktów spożywczych i spowolnieniem konsumpcji. Rynek jest nieprzewidywalny, szczególnie, że branża mleczarska boryka się ostatnio z dużymi wahaniami na rynku cen mleka. A jest to kluczowy surowiec w naszej... Czytaj więcej »

  • Goodvalley podsumował 2023 rok

    Wtorek, 23 stycznia 2024

    „Rok 2023 można określić jako wyzwaniowy dla branży mięsnej, która jest bardzo wrażliwa na wszelkie zmiany społeczne i gospodarcze. Wirus ASF, echo pandemii, a także wysokie koszty produkcji i inflacja przyczyniły się do spadku pogłowia trzody chlewnej. Wysokie ceny mięsa w Polsce spowodowały z kolei import surowca z Unii Europejskiej (Polska od lat sprowadza więcej surowca z... Czytaj więcej »

  • Procter & Gamble podsumował miniony rok

    Wtorek, 23 stycznia 2024

    „Rok 2023 był bez wątpienia czasem wyzwań, ale i licznych szans dla naszych produktów. Wprowadziliśmy nową linię produktów Vizir + Fairy Efekt: proszek oraz kapsułki w dwóch wariantach. Przy tworzeniu tych produktów przyświecała nam m.in. idea oszczędności. Nowe formuły pozwalają na usuwanie nawet tłustych, uważanych przez konsumentów jako najtrudniejszych, zabrudzeń w... Czytaj więcej »

  • LOTTE Wedel podsumowuje 2022 rok

    Wtorek, 24 stycznia 2023

    „Rok 2022 upłynął branży czekoladowej pod znakiem wyzwań wynikających z inflacji i wojny w Ukrainie. Historycznie wzrosły ceny kluczowych surowców – kakao, mleka, cukru, nośników energii. Z kolei wojna w Ukrainie to ryzyko zaburzenia łańcucha dostaw czy brak dostępności wybranych surowców. Wynikająca z obu czynników nieprzewidywalność dalszego rozwoju sytuacji przekłada... Czytaj więcej »

  • ETi International: 2022 był rokiem pełnym wyzwań

    Poniedziałek, 23 stycznia 2023

    „2022 był rokiem pełnym wyzwań. Inflacja wpłynęła na ceny surowców, kosztów produkcyjnych i transport. Zmusiło to producentów do podniesienia cen. Pojawił się problem dostępności i ciągłości dostaw. Jednak polski rynek słodyczy urósł dzięki produktom markowym, private label i nowościom. Rośniemy, wprowadzamy nowości i rozszerzamy współpracę z partnerami realizując... Czytaj więcej »

  • Upfield Polska podsumował miniony rok

    Piątek, 20 stycznia 2023

    „2022 był rokiem ciekawym w segmencie roślinnych produktów zastępujących nabiał. Zaczął się od podwyżek wymuszonych inflacją, brakiem surowców, wyższymi kosztami, na co naturalną reakcją było skupienie się na wdrożeniu cennika, ograniczeniu promocji i marketingu” - wskazuje Marcin Tarka, Dyrektor ds. Sprzedaży, Upfield Polska. Czytaj więcej »

  • „2022 był kolejnym rokiem poważnych wyzwań. Branża notuje dalsze spadki wolumenu sprzedaży piwa i wartościowy wzrost, będący wynikiem wyższych cen. Ma to związek z bezprecedensową inflacją, wyższych kosztów pracy, surowców, energii a także podatków, bo po raz kolejny akcyza wzrosła o 10%. W 2022 r. branża odnotowała poważne braki w dostępności niektórych surowców i... Czytaj więcej »

  • Herbapol-Lublin podsumował miniony rok

    Środa, 18 stycznia 2023

    „W 2022 roku globalna gospodarka musiała zmierzyć się z wyjątkowymi wyzwaniami” – wskazuje Evangelos Evangelou, Prezes Zarządu, Herbapol-Lublin. „Na konsekwencje kilkuletniej pandemii nałożyły się dalekosiężne skutki wojny w Ukrainie. Ograniczona dostępność surowców i brak płynności w łańcuchu dostaw były dla całej branży przemysłu spożywczego bardzo dotkliwe” Czytaj więcej »

  • Quest Food podsumował 2022 rok

    Wtorek, 17 stycznia 2023

    „Mijający rok był wymagający. Ciężki zarówno dla gospodarki, jak i dla nas – ludzi. Odnotowaliśmy znacznie wyższą dynamikę zmian niż w poprzednich latach. Robiliśmy co w naszej mocy, by nie zawieść naszych dotychczasowych klientów, pozyskując przy tym nowych i śmiało możemy powiedzieć, że się udało!” – przyznaje Dominik Pazgrat, Prezes Zarządu, Quest Food. Czytaj więcej »

  • CEDC International podsumował miniony rok

    Poniedziałek, 16 stycznia 2023

    „Rok 2022 był pełen wyzwań dla całej branży FMCG, a w szczególności dla napojów alkoholowych ze względu na rosnącą akcyzę i bezprecedensowy wzrost kosztów wytworzenia. Jednocześnie był to rok dużej nadziei dla branży – z powodzeniem testowane są nowe koncepty i smaki jak: Soplica Zimowa, Żubrówka Rześki Rokitnik czy Rajska Cytryna” – przyznaje Kamil Gębski,... Czytaj więcej »

  • „Hochland Polska w 2022 roku był dobrze zorganizowany i nawet w trudnych czasach był w stanie zapewnić praktycznie nieprzerwaną dostępność oferty dla rynku i sklepów” - wskazuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager, Hochland Polska. „Nie da się jednak ukryć, że branża mleczarska dobitnie odczuwa skutki postępującej inflacji, która ma wpływ na to, jak ludzie... Czytaj więcej »

  • „Po pandemii rok 2022 przyniósł gospodarce, a więc i branży winiarskiej, kolejne wyzwania w postaci konfliktu w Ukrainie oraz skokowej inflacji. Wojna przełożyła się na problemy z dostępnością butelek, wzrost cen surowców opartych na pszenicy i kukurydzy oraz wzrost cen energii” – wskazuje Jakub Nowak, Prezes Zarządu JNT Group. Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 był niezwykle wymagający dla całej branży FMCG. Gdy ustały ograniczenia gospodarcze związane z pandemią, w Ukrainie wybuchła wojna. W jej obliczu na producentach żywności, w tym również na SM Mlekpol, jako liderze rynku mleczarskiego, spoczęła szczególna odpowiedzialność za zapewnienie polskim konsumentom bezpieczeństwa żywnościowego” – wskazuje Edmund... Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 był dla Mlekovity, firmy o długoletniej tradycji i ugruntowanej pozycji nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, rokiem wyjątkowym, bo jubileuszowym: obchodziliśmy w nim 30-lecie marki. Mlekovita w roku jubileuszu 30-lecia brandu była największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej” – mówi Dariusz Sapiński,... Czytaj więcej »

  • „Miniony rok postawił przed nami szczególnie wiele wyzwań. Wybuch wojny w Ukrainie przyniósł dalekosiężne konsekwencje dla sytuacji gospodarczej nie tylko w naszym regionie, ale i w ujęciu globalnym. Wszyscy borykamy się z szalejącą inflacją. Koszty produkcji osiągnęły niezwykle wysoki poziom i są ogromnym wyzwaniem dla producentów” – ocenia Maciej Częścik, Wiceprezes... Czytaj więcej »

  • „W mojej ocenie miniony rok był czasem bez precedensu – z mocno poturbowaną gospodarką po pandemii COVID-19 i dodatkowo nadwyrężoną przez wojnę w Ukrainie. Niestabilna sytuacja geopolityczna przyczyniła się do wzrostów cen na rynku surowców oraz podwyżek energii elektrycznej, gazu i innych paliw. Koszty wytwórcze stały się więc największym hamulcem rozwoju większości... Czytaj więcej »

  • „Za nami 30 lat działalności. Ostatni rok zakończyliśmy rekordową sprzedażą, przekraczając po raz pierwszy poziom 300 mln złotych. Wynik ten jest o tyle spektakularny, gdyż oznacza, że jesteśmy największym dostawcą bakalii na rynku detalicznym w Polsce” - wskazuje Leszek Wąsowicz, Prezes Zarządu HELIO. Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 był dla Lantmannen pracowity i owocny. Zrealizowaliśmy z wyprzedzeniem kolejny etap inwestycji w piekarni w Nowej Soli uruchamiając nową linię produkcyjną. Pozwoliło to w pełni zaspokoić oczekiwania polskich i zagranicznych klientów Grupy Lantmannen Unibake. Odnotowaliśmy znaczący wzrost wolumenów produkcyjnych i sprzedażowych, po okresie stagnacji w gastronomii... Czytaj więcej »

  • „2022 był kolejnym trudnym rokiem dla branży piwowarskiej. Kolejna podwyżka podatku akcyzowego o 10%, wojna w Ukrainie i jej konsekwencje, szybko rosnąca inflacja oraz zakłócenia w łańcuchu dostaw postawiły nas przed niezwykle trudnymi wyzwaniami. Musieliśmy także stawić czoła nastrojom konsumenckim, które były gorsze niż w najtrudniejszych chwilach COVID-19” – przyznaje... Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 okazał się niezwykle intensywny i pełen wyzwań. Szybko rosnąca inflacja spowodowała, że konsumenci zaczęli uważniej robić zakupy, np. chętniej wybierają produkty o mniejszych gramaturach. Dla naszej branży, miniony rok to także ogromna niestabilność rynku – nie tylko trudny do przewidzenia wzrost cen, ale także zachwiany ciąg dostaw komponentów niezbędnych do... Czytaj więcej »

  • „2022 rok był dla naszej firmy bardzo intensywny. Zmieniliśmy nazwę marki i wygląd opakowań. Wprowadziliśmy na rynek nowość: Parówki Dobre. To propozycja Doliny Dobra, którą wprowadziła zamieszanie na rynku, ze względu na połączenie aspektów, które do tej pory się wykluczały: czystej etykiety, zrównoważonej produkcji oraz przystępnej ceny” – zaznacza Artur... Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 był kolejnym, trudnym okresem, z którym przyszło się zmierzyć nam i też całemu rynkowi. O ile udało się złapać lekki oddech po trudnym pandemicznym roku 2021, który już był czasem niezwykle trudnym, nieprzewidywalnym, zaskakującym i daleko odbiegającym od przyjętych planów, tak 2022 r. i rozpoczęta w lutym inwazja Rosji na Ukrainę zaskoczyła i przeraziła... Czytaj więcej »

  • 2021 to rok z jednej strony dobry, z drugiej trudny. Przeszliśmy kolejne 12 miesięcy pandemii bez strat ludzkich i ciężkich przebiegów chorób. Nasze aktywne działania w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa dla pracowników i partnerów biznesowych odniosły sukces. Czytaj więcej »

  • Ostatni rok był trudny i nieprzewidywalny dla całej branży FMCG. Problemy logistyczno-transportowe były powodem opóźnień w dostawach, czego efektem był brak realizacji zamówień i piętrzące się problemy. Warto wspomnieć również o galopującej inflacji i podwyżkach cen. Wzrost kosztów surowców wpłynął bardzo mocno na politykę cenową we wszystkich segmentach rynku. Nasza... Czytaj więcej »

  • W 2021 r. MLEKOVITA, inwestując i zwiększając eksport, wciąż dynamicznie się rozwija i umacnia na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej. Czytaj więcej »

  • Branża spożywcza w 2021 r. mierzyła się przede wszystkim ze skutkami pandemii oraz wzrostem cen surowców, mediów i paliw. Były również pozytywne aspekty, w tym m.in. ożywienie gospodarcze, które zaowocowało rozwojem eksportu oraz zmieniające się trendy w konsumpcji mięsa i jego alternatyw. Czytaj więcej »

  • Pomimo pandemii Spółdzielnia funkcjonowała na pełnych obrotach w zakresie przetwórstwa mleka, jak również realizując plany inwestycyjne. Nasze produkty, za sprawą wysokiej jakości i doskonałego smaku, doceniane są przez konsumentów na całym świecie. Czytaj więcej »

więcej artykułów